فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 
سه شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, :: 23:55 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

ویندوز 7 برای نگهداری و مصرف بهینه انرژی گزینه های فراوانی را در اختیار شما می گذارد که هنگام عدم استفاده از کامپیوتر به یاری تان می آیند. این گزینه ها شامل Sleep ، Hibernate و Hybrid Sleep هستند. این گزینه ها در صورت استفاده از لپ تاپ هم بسیار کاربردی تر خواهند بود.

اگر شما هم به این موضوع علاقه مند شده و می خواهید با آنها آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نکته:این مقاله برای تازه کارها است. اگر شما یک کاربر حرفه ای ویندوز باشید، احتمالا تفاوت میان حالت های انرژی (Power) را می دانید. اما شاید نکات تازه ای را در این مقاله بیابید.

.

ادامه مطلب ...


علي فصيحي ـ سنقر كليايي: مي‌خواستم بدانم آيا مي‌شود روي يك كامپيوتر به‌طور همزمان سه‌ويندوز اكس‌پي، 7 و 8 را با هم داشت؟ و آيا بايد اين ويندوزها را در درايوهاي جداگانه نصب كرد؟

در مورد سوال اول، بله مي‌شود هر سه اين ويندوزها را در كنار هم نصب كرد. به اين شرط كه از ويندوز قديمي‌تر به ويندوز جديدتر نصب كنيد، هر چند كار عجيبي به‌نظر مي‌رسد. در مورد سوال دوم، بهتر است درايوهاي مجزا براي ويندوز قرار دهيد. براي ويندوز اكس‌پي حداقل 30 گيگابايت، براي ويندوز 7 حداقل 60 گيگابايت و براي ويندوز8 نيز حداقل 80 گيگابايت كنار بگذاريد. البته اين فضا را خود ويندوز اشغال نمي‌كند، اما نرم‌افزارهاي نصب‌شده در هر ويندوز نيازمند فضا خواهد بود.

.

ادامه مطلب ...


جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 8:13 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

فهرست شماره تلفن، كد ملي، نام و نام‌خانوادگي افراد و... از جمله فهرست‌هايي است كه تكراري بودن اطلاعات در آنها اشكال اساسي دارد. گاهي اوقات اطلاعات تكراري در اين فهرست‌ها نبايد وجود داشته باشد و گاهي اوقات نيز ممكن است نيازمند اطلاعات منحصر به‌فرد در يك فهرست باشيد.

همان‌طور كه مي‌دانيد نرم‌افزار اكسل از مجموعه نرم‌افزاري آفيس يكي از بهترين برنامه‌ها براي مديريت اين‌گونه اطلاعات به‌شمار مي‌رود و اين نرم‌افزار امكانات مختلفي را نيز براي پيدا كردن سلول‌هاي داراي مقادير تكراري يا منحصر‌به‌فرد در اختيار شما قرار مي‌دهد كه برخي آنها با به‌كارگيري فرمول‌هاي پيچيده قابل دسترسي‌اند و برخي ديگر به روش‌هاي بسيار ساده همچون روشي كه در ادامه معرفي مي‌كنيم

.

ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 1:9 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

همان‌طور كه مي‌دانيد نرم‌افزارها و ابزارهاي مختلف ويندوز در صفحه شروع ويندوز 8 به‌صورت كاشي‌هايي به‌نمايش در مي‌آيد كه تعداد رديف‌هاي نمايش اين كاشي‌ها نيز به‌صورت خودكار با توجه به رزولوشن صفحه‌نمايش شما تعيين مي‌شود. دوست داريد اين رديف‌ها را به يك مقدار ثابت تغيير دهيد و هميشه صفحه شروع را مجبور كنيد به همان تعداد رديف مشخص شده از سوي شما، كاشي‌ها را به‌نمايش درآورد؟ با استفاده از روش زير كه يك هك در رجيستري ويندوز است، مي‌توانيد تعداد اين رديف‌ها را بين 2 تا 5 به‌دلخواه خود تغيير دهيد:

.

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 1:9 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

پیغام منهدم شونده

اگر کارتون کارآگاه گجت را تماشا کرده باشید، حتما پیغام‌های منفجر شونده از رئیس به کارآگاه را به خاطر دارید. معمولا مأموریت‌های کارآگاه گجت روی کاغذی به وی ابلاغ می‌شد که پس از چند ثانیه منفجر می‌شد و دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند. شاید هنوز علم آنقدر پیشرفت نکرده باشد که چنین کاغذ‌هایی در دسترس عموم قرار گیرد، اما قطعا در فضای مجازی راه هایی برای ساخت این پیغام ها وجود دارد.

تا به حال برای تان پیش آمده که بخواهید پیغامی را به اطلاع دوست تان برسانید، اما نخواهید اثری از آثار آن باقی بماند؟ تا به حال آرزو کرده اید که می‌توانستید مطلبی را عنوان کنید و بعدا بدون هیچ دردسری آن را تکذیب نمایید؟ دوست دارید که برای شوخی با همکاران یا رفقای تان پیام های مهمی برای آنها ارسال کنید که بعدا نابود شوند و دست شان در پوست گردو بماند؟

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ابزارهایی جهت ساختن پیغام های منهدم شونده، آشنا شوید.

.

ادامه مطلب ...


شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 14:49 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

چرا آنتی ویروس ها کرک برنامه ها را به عنوان ویروس تشخیص ی دهند؟

برخی از فایل های کرک توسط آنتی ویروس به عنوان ویروس شناسایی شده و از اجرای آنها جلوگیری می شود. علت این مسأله وجود تشابه بین کدهای کرک و ویروس می باشد. هر دو بهیک صورت عمل می کنند فقط هدف تفاوت دارد. هدف کرک از بین بردن محدودیت نرم افزارها و هدف ویروس تخریب فایل ها می باشد.

راه حل عمومی برای این امر، راست کلیک بر روی آیکون آنتی ویروس در نوار وظیفه (کنار ساعت ویندوز) و انخاب گزینه هایی نظیر  stop; Disable; turn off; shut down; exit; deactive  و .... می باشد.

.


پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 2:6 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
 
 
چگونه يك شبكه خانگي راه‌اندازي کنيم؟
.

ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1315
بازدید هفته : 1352
بازدید ماه : 1382
بازدید کل : 61288
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1