فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 

رباتي با مغز زنبور

دانشمندان در دانشگاه شفيلد كار روي طرحي را آغاز كرده‌اند كه پيشتر يك رويا به نظر مي‌رسيد. آنها مي‌خواهند يك مدل رايانه‌اي دقيق برگرفته از نحوه كار مغز زنبور عسل بسازند. اين شبيه‌سازي به دانشمندان كمك خواهد كرد بفهمند در مغز حيوانات چه مي‌گذرد.

اين تيم قصد دارد يك نمونه از سيستم بينايي و بويايي زنبور عسل را شبيه‌سازي كند. به اين ترتيب مي‌توان رباتي ساخت كه به جاي برنامه‌ريزي قبلي بتواند مانند زنبور قادر به احساس و عمل‌كردن باشد و بتواند تصميمات مستقل بگيرد.

اگر اين طرح موفقيت‌آميز باشد راهي جديد در علم رباتيك باز خواهد شد و ساختن ربات‌هايي با توانايي انجام كارهاي پيچيده بدون برنامه قبلي به دغدغه‌اي براي دانشمندان و مهندسان تبديل خواهد شد.

.

ادامه مطلب ...


یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 23:35 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

طرح‌هاي اوليه در چند دقيقه
 
 
 
وب‌سايت كاكو ابزارهايي دارد كه هر كاربر مي‌تواند با باز كردن يك حساب در عرض چند دقيقه انواع دياگرام‌ها را توليد كند. 
اين وب‌سايت همچنين براي زدن طرح‌هاي اوليه وب‌سايت و برنامه نيز به كار مي‌آيد. براي كسب اطلاع بيشتر به نشاني زير برويد:‌

https://cacoo.com

 
 

 

.


یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 23:32 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

ويندوز8 با تغييرات عمده‌اي همراه است و براي همخوان‌سازي برنامه‌ها با محيط جديد، توسعه‌دهندگان بايد تلاش زيادي بكنند.

روزهايي كه مايكروسافت در تلاش بود تا با سيلورلايت و اينترنت اكسپلورر دنياي پي‌سي‌هاي كلاينت را در اختيار بگيرد، گذشته است. ويندوز8 تغيير بزرگي براي اين شركت به‌شمار مي‌رود و نسخه‌اي است همانند ويندوز 1/3 يا ويندوز اكس‌پي. اگر اين توليدكننده نرم‌افزار همه كارها را درست انجام دهد، نرم‌افزارهاي ويندوز8 مي‌تواند به‌يكباره در همه‌جا ظاهر شود: دسكتاپ، تبلت، تلفن هوشمند و لپ‌تاپ‌. اين فرصت و شايد شكست احتمالي آن چنان ريسك بالايي دارد كه مايكروسافت ترجيح داده خطر نكند و تبلت خودش را، با نام Surface توليد كند و ديگر به شركا براي توليد سخت‌افزارها – كه مي‌توانست باعث نارضايتي مشتريان شود – اتكا نكند.

.

ادامه مطلب ...


شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 22:33 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

تلفن لومیا 920 چند هفته پیش درکنفرانس خبری نوکیامعرفی شد. اما این شرکت قیمت تلفن ویندوز فون جدیداش را اعلام نکرد. حالا قیمت این تلفن برای برخی کشورهای اروپایی اعلام شده و به نظر می رسد که گوشی جدید نوکیا نسبت به بقیه رقیبان بازار، گران تر ارایه خواهد شد.

لومیا ۹۲۰ در آلمان با قیمت ۸۳۵ دلار و در ایتالیا با قیمت ۷۷۱ دلار وارد بازار خواهد شد و این تازه قیمت بدون محاسبه مالیات است. مدل لومیا ۸۲۰ نیز با قیمت ۶۴۳ دلاری وارد بازار اروپا می شود.

اگر بخواهید قیمت را مقایسه کنید، کافی است آن را با قیمت اروپایی تلفن گلکسی اس 3 سامسونگ مقایسه کنید که با قیمت ۶۸۰ دلار به فروش می رسد.

قرار است تلفن های جدید نوکیا از اوایل آبان ماه وارد بازار اروپا بشوند. اما با این قیمت شما فکر می کنید با فروش بالایی مواجه خواهند شد؟

.


شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

تعامل بين سرورها و نرم‌افزارهاي ايميل به‌وسيله پروتكل‌هاي ايميل انجام مي‌شود. سه پروتكل معمول مورد استفاده POP، IMAP و MAPI هستند كه بسياري از نرم‌افزارهاي ايميل تحت يكي از اين سه پروتكل عمل مي‌كنند (البته برخي آنها از بيش از يكي را به عهده دارد). ولي چرا ما بايد از وجود آنها اطلاع داشته باشيم؟ مهم‌ترين دليل آن انتخاب پروتكل مناسب و پيكربندي صحيح حساب ايميل براي انجام كارهاست.

.

ادامه مطلب ...


نوعي ربات نيمه خودکار در مقياس آزمايشگاهي براي معاينه آسانتر روده بزرگ در دانشكده مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير ساخته شد.

146-23.jpg

.

ادامه مطلب ...


شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 22:27 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

 

لبیک یا رسول الله(ص)

 

مرگ بر امریکا    -    مرگ بر اسرائیل

الموت لامریکا - الموت السرائیل

Down to USA - Down to Israel 

 

مدیریت وبلاگ فناوری های پیشرفته شدیداً این اقدام توهین آمیز را محکوم می کند.

البته این کارها و اعمال از این وحشی های شیطان صفت جای تعجب ندارد.

.


گاهی اوقات فناوری آنقدر سریع پیشرفت می کند که نمی توانیم به چشم هایمان اعتماد کنیم. این حافظه ۲۵۶ گیگابایتی اس دی هم جزو چیزهایی است که این حس را در ما به وجود می آورد.
 

.

ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 2787
بازدید کل : 62693
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1