فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:12 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

پروژکتور روی تلفن همراه ایده ای است که سال ها است تبدیل به واقعیت شده اما هنوز آن را به صورت فراگیر روی تلفن ها نمی بینیم. چرا که واقعا کاربرد زیادی پیدا نکرده اند. اما شاید این ایده که از چشم حشرات الهام گرفته شده، بتواند در آینده ماجرا را تغییر بدهد.

 

پروژکتور روی تلفن همراه ایده ای است که سال ها است تبدیل به واقعیت شده اما هنوز آن را به صورت فراگیر روی تلفن ها نمی بینیم. چرا که واقعا کاربرد زیادی پیدا نکرده اند. اما شاید این ایده که از چشم حشرات الهام گرفته شده، بتواند در آینده ماجرا را تغییر بدهد.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:28 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

محققان ژاپني روبات جاروبرقي طراحي كرده‌اند كه علاوه بر تميز كردن خانه و تصفيه هوا، قادر است به سه زبان خارجي صحبت كند!

138-13.jpg

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شايد در بين مدل‌هاي مختلف روبات جارو برقي، روبات Roomba‌ از لحاظ عملكرد پيشتاز باشد؛ اما در بازار داغ و پرطرفدار اين محصول، هر روز ابتكارات تازه‌اي خلق مي‌شوند.

محققان ژاپني در ابتكاري تازه قصد دارند با روبات Cocorobo‌ قلب‌ها را نيز فتح كنند! نام اين روبات از كلمه kokoro‌ (لغت ژاپني به معناي قلب) گرفته شده است.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : ::  : : : : :

 

.

ادامه مطلب ...


 

تبریک و شاد باش روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر به همه ی بشریت

.


محققان مهندسي هوافضاي دانشگاه ايلينويز، روبات پرنده اي طراحي كردند كه قادر است به آرامي در يك اتاق پرواز كرده و سپس بر روي دست انسان فرود بيايد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر خلاف روش هاي سنتي براي الگوبرداري از حشرات در طراحي ميكرو وسايل نقليه پروازي (MAV)، محققان مهندسي هوافضا دانشگاه ايلينويز از شيوه پرواز پرندگان با قابليت بال زدن يا ثابت نگه داشتن بال به عنوان الگو براي طراحي روبات پرنده استفاده كردند.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : :: : :

 

.

ادامه مطلب ...


سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:28 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

با توسعه فناوري طراحي قطعات ميكروالكتريك مي‌توان در آينده فضاپيماهاي قابل چاپ ورق مانندي طراحي كرد كه قادرند مثل يك برگ بر روي سطوح مختلف فرود آيند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ايده طراحي فضاپيماهاي قابل چاپ جزء يكي از برنامه‌هاي نوآورانه پيشرفته ناسا محسوب مي‌شود.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : : 

.

ادامه مطلب ...


نهمین دوره مسابقات کشوری روباتیک، 25 اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه صنعتی بابل برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس فناوري ايسنا، مسابقات روباتيك كشوری در چهار بخش «مسيرياب»، «آتش‌نشان»، «مين ياب» و «ميكرو موس» به همت انجمن علمی مهندسی كامپيوتر و انجمن علمي برق و باشگاه روباتيك برگزار خواهد شد. اولين نمايشگاه روبات‌های آزاد از جمله «روبات‌های عمود پرواز »، «روبات‌های جنگجو»، «روبات امدادگر» و كارگاه‌های آموزشی مربوط به رشته روباتيك، برق و كامپيوتر نير برگزار خواهد شد.

همچنین گواهینامه‌ای در پایان مسابقات به شرکت کنندگان اهدا می‌شود که به تایید انجمن ملی روباتیک و دانشگاه صنعتی بابل است.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به نشاني اينترنتي http://nit.ac.ir مراجعه كنند.

.


شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:21 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

نویسندگان مجله T۳ با نگاهی بر وضعیت حال و آینده ربات ها و آغاز برهه ای جدید از شکوفایی  های استعداد بشری، به کندوکاو آیند ه ای نشسته اند که در آن ربات ها به جنگ فرستاده می شوند، بیماری های ما را درمان می کنند، شغل های ما را از چنگمان در می آورند و شاید هم یک روز با شلیک اسلحه ای ما را به قتل برسانند! اگر یک لحظه به وقوع چنین وضعیتی در آینده فکر کنید هرگز حس خوبی نخواهید داشت.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


 

. . . . . . . . . . . .آموزش روباتیک . . . . . . . . . . . .

 

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : :: : :: :: :

.

ادامه مطلب ...


 

. . . . . . . . . . . .آموزش روباتیک . . . . . . . . . . . .

 

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : :: : :: :: :

.

ادامه مطلب ...


در حال حاضر فناوری و دانش رباتیک جزو فناوری های پیشرفته محسوب می شود. بر همین اساس کشورهایی که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند، اغلب از لحاظ توسعه . . . . . . .

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:34 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

نايب قهرماني ربات‌هاي فوتباليست ايران در مسابقات جهاني ربوكاپ هلند

تيم ربات‌هاي فوتباليست سايز متوسط دانشگاه آزاد اسلامي قزوين موفق به مقام نایب قهرمانی مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد هلند شدند.

به گزارش سرويس فناوري ايسنا، در اين مسابقات كه در شهر آيندهوون هلند برگزارشد تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامي قزوين توانست در ليگ ربات فوتباليست سايز متوسط در میان تيم هاي مطرح جهان موفقیت ارزنده ای را کسب کند.

ادامه مطلب را کلیک نمایید: : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


انقلابي در درمان بيماري‌هاي عصبي:

محققان اروپايي اميدوارند با طراحي و ساخت پر قدرت‌ترين ابررايانه جهان، انقلابي در عرصه بررسي بيماريهاي عصبي مانند آلزايمر و پاركينسون ايجاد كرده و اطلاعات تازه‌اي در خصوص قدرت تفكر انسان بدست آورند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پروفسور «هنري ماركرام» سرپرست تيم تحقيقاتي تأكيد مي كند: ميلياردها سلول عصبي در ساختار پيچيده مغز وجود دارند كه امكان بررسي عملكرد واقعي مغز را دشوار و تا حدود زيادي غير ممكن ساخته است، اما مي توان با طراحي و ساخت ابر رايانه، عملكرد مغز را شبيه سازي كرد.

.

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:55 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

جذاب ترین ربات های مسابقات رباتیک بدون شک ربات های نائو هستند؛ ربات هایی که اصطلاحا به آنها Humanoid یا انسان نما می گویند.
چه از قبل با مسابقات رباتیک آشنا بوده اید و چه تازه آشنا شده اید، ربات  های نائو برایتان جذابیت خاصی دارند زیرا قابلیت ها و توانایی هایی نزدیک به حرکات انسان دارند. نائو در واقع یک ربات سایز متوسط و شبیه ساختار بدنی انسان است که توسط شرکت فرانسوی Aldebaran Robotics توسعه می یابد. . . . .

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 10:54 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

محققان آزمابشگاه رسانه مؤسسه فناوري ماساچوست در حال كار بر روي يك روبات هستند كه مي‌تواند در آينده تور ببافد.

popsci.png

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اعضاي تيم در حال آموزش يك روبات براي بافت ساختارهاي تار مانند شبيه به توليد پيله توسط يك كرم ابريشم هستند.

محققان قصد دارند اين روبات را براي تقليد از طبيعت آموزش داده و براي مثال . . . . . . . . .

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 10:40 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

روبات سر شور كه توسط محققان شركت پاناسونيك طراحي شده است، با كمك 24 انگشت روباتيك، تجربه دلپذيري از شستن و ماساژ سر براي فرد خواهد بود.

89-8.jpg

گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روبات سر شور (shampoo robot) سال 2010 معرفي شد و پس از اعمال برخي تغييرات، آزمايش اين روبات در آرايشگاهي در شهر نيشينوميا ژاپن آغاز شده است.

روبات مجهز به يك صندلي، لگن دستشويي مكانيزه و 24 انگشت . . . . . . . .

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : 

.

ادامه مطلب ...


محققان موفق به ساخت پهپادهاي رباتيك جديدي شده‌اند كه مجهز به حسگرهاي فناوري پيشرفته حاوي نرم‌افزار شناسايي هدف خودكار پيشرفته و قادر به شناسايي دزدان دريايي در آبهاي شلوغ است.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين حسگر كه «جستجوگر حسگر چند حالته (MMSS)» نام گرفته در حقيقت تركيبي از دوربين‌هاي وضوح بالا، حسگرهاي مادون قرمز موج متوسط و فناوري رادار ليزري (ليدار) بوده كه قادر به شناسايي دزدان دريايي پناه گرفته در ميان قايقهاي ديگر خواهد بود.

اين فناوري قرار است براي اولين بار بر روي بالگرد رباتيك امريكا موسوم به «فاير اسكات» نصب شود.

 

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:52 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
جام جم آنلاين: سنجاب هاي روباتيك در كاليفرنيا رها شده اند تا با مارهاي زنگي و ساير مارهاي سمي مواجه شوند. به لطف اين روبات ها دانشمندان به اطلاعات بيشتري در مورد رفتار اين دو گونه جانور مختلف با يكديگر پي خواهند برد.

                       

.


سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:49 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
جام جم آنلاين: روبات كوچكی كه مجهز به حسگرهای مختلفی است و با چرخیدن و غلت زدن روی خطوط الكتریكی ولتاژ بالا در ارتفاع زیادی از سطح زمین آنها را بازرسی می‌كند به طرز بسیار امیدواركننده‌ای نویدبخش تغییرات چشمگیر در آینده بازدید از خطوط انتقال نیرو است.
.


سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:46 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
مديرعامل حفاري شمال با اشاره به آغاز به كار نخستين روبات نفتي ايران در عمق 800 متري درياي خزر از ساخت 14دكل جديد خشكي و دريايي نفت و گاز خبر داد و گفت: كارفرماي اماراتي 2/1 ميليون دلار پاداش براي كاهش زمان حفاري چاه‌هاي نفت به ايران پرداخت كرده است.
 
.


سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:10 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

با پیشرفت صنعت نیاز به قدرت و دقت بیشتر احساس شد و موتور ها نیز تغییر شکل دادند . برای مثال اگر قبلا فقط از موتور ها انتظار داشتیم چیزی را حرکت دهند امروزه از موتور ها انتظار داریم با دقت میلیمتری این کار را انجام دهند طوری که امروزه در اکثر ربات ها از آنها استفاده می شوند

استپ موتور نوعي موتور مثل موتورهای DC است که حرکت دورانی تولید می کند. با این تفاوت که استپ موتورها دارای حرکت دقیق و حساب شده تری هستند. این موتورها به صورت درجه ای دوران می کنند و با درجه های مختلف در بازار موجود هستند• موتورهای پله ای موجود در بازار معمولا در دو نوع ۵ یا ۶ سیم يافت مي شود . موتور ديسك سخت يك نمونه موتور پله‌اي است . كاربرد اصلي اين موتورها در كنترل موقعيت است . اين موتورها ساختار كنترلي ساده‌اي دارند. لذا در ساخت ربات كاربرد زيادي دارند. بطوريكه به تعداد پالسهايي كه به يكي از پايه‌هاي راه ‌انداز آن ارسال مي‌شود موتور به چپ يا راست مي‌چرخد.

.


 
 

صنایع کاوادا یک ربات انسان نما ابداع کرده که به صورت ویژه جهت کار کردن همراه با انسان ها طراحی شده است. این ربات که Nextage نام دارد، شاید اولین نمونه از نوع خود نباشد، اما خصوصیات آن کاملا قابل توجه و تاثیر گذار است و البته مهمتر از همه این که به صورت تجاری هم عرضه گردیده است.

Nextage به یک دوربین استریو سرعت بالا و دو بازو مجهز شده که هر بازو از ۱۲ مفصل تشکیل شده است‫.‬ وقتی یک همکار انسانی به ربات نزدیک می شود، ربات سریعا کار را برای امنیت بیشتر انسان متوقف می کند‫.‬

کاوادا توضیح می دهد که: «ما این ربات ها را تولید کرده ایم که همراه با انسان ها به کار بپردازند. و با آنها در یک محیط کاری مشارکت و همراهی داشته باشند. کارهایی که توسط انسان انجام می شود، شامل جابجایی اجسام بزرگ یا حرکت های خیلی سریع نیست. هدف ما کمک به ربات های صنعتی است تا کارها را همانند انسان ها انجام دهند. لذا انسانها با همکاری ربات ها بسیار خلاقانه تر می توانند عمل کنند.»

به نظر شما با چنین ابداعاتی، باید همانند شعار صنایع کاوادا، منتظر ساخت آینده بهتر باشیم؛ یا در نهایت چیزی شبیه پروژه اسکای نت و فیلم های ترمیناتور انتظارمان را می کشد؟


 

 

.


دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:29 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

استفاده از ربات ها روز به روز در زندگی ما بیشتر می شود و هر روز شاهد ابداع و اختراع نوع جدیدی از این موجودات ظاهرا جاندار توسط دانشمندان و محققان هستیم. حالا نوبت دانشمندان دانشگاه نیوکاسل انگلستان است که با همکاری بنیاد ملی علم ایالات متحده مشغول کار بر روی نوع جدیدی از ربات باشند. البته این ربات قرار نیست که شما را از خواب بیدار کرده و پس از آماده کردن صبحانه، تا محل کار همراهی تان کند. بلکه وظیفه آن، شنا کردن درون بدن شما و تجزیه و تحلیل کامل وضعیت هایی است که ممکن است منجر به بیماری شوند. حتی شاید ربات کوچولوی ما بتواند علائم بیماری را قبل از آنکه شما احساس ناخوشی کنید، به موقع تشخیص دهد.

جالب اینجا است که تقلید انسان از طبیعت پایانی ندارد و در این مورد هم محققان می گویند که برای الگوی این پروژه، سراغ مارماهی دریایی رفته اند. زیرا این حیوان سیستم عصبی بسیار ساده ای دارد. ایده ای که دانشمندان دنبال می کنند، نسخه برداری از این سیستم در یک ربات کوچک و ریز است. یک سیستم عصبی (هرچند الکترونیکی) یکی از بخش های ضروری هر دستگاه رباتیک است. در نهایت این گروه از دانشمندان امیدوارند که بتوانند یک ابزار موقعیت یاب آنقدر کوچک تولید کنند که نتوانید آن را ببینید، اما آن دستگاه بتواند درون بدن شما جستجو کرده و نقاط مشکل ساز را پیدا کند.

البته پزشکان امروزی از ابزارهای تکنولوژیک پیشرفته ای، همانند تصویربرداری دیجیتال و MRI برای تشخیص بیماری ها بهره می برند. اما این روش ها تنها برای کسب اطلاعات بیشتر مناسبند و معمولا نیازمند تجهیزات گرانقیمت و بزرگ هستند که محدودیت بزرگی محسوب می شود. اما ربات مورد بحث به صورت تئوری، حتی می تواند لخته های خون و محل آنها را به دقت تشخیص دهد. یا اینکه علایم شیمیایی مرتبط با بیماری های مختلف را به سرعت شناسایی کند.

این ربات های کوچک همچنین می توانند دانش و بصیرت بی همتایی را در خصوص چگونگی کارکرد واقعی بدن انسان در اختیار پزشکان و دانشمندان قرار دهند. در حالی که این موضوع یکی از مباحث تحقیقاتی بسیار گسترده در تمام علوم است، اما هنوز سوالات بی پاسخ فراوانی در خصوص مکانیسم بدن انسان وجود دارد. و شاید این پروژه بتواند نوری برای روشن شدن حقیقت در خصوص برخی از این سوال ها باشد.

 

.


یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:35 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

                                   
قطب نما                        کانکتورهای usb                     پراب                         پروجکت بورد
                                   
    کیت ربات                   ماژول دما رطوبت               ابزار دستی                 کانکتور و اتصالات

                         
    ال سی دی و تاچ              انواع ال ای دی         سنسور گاز              ماژولهای فاصله سنج  

                           
    بازر و صوت                           لیزر و اپتیک           جعبه قطعات                     باتری  

                                
    موتور و سروو               دات ماتریس و سون            کلید و سوئیچ                 آنتن ماژول  
 

.


یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:26 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

شغل فعلی شما چیست؟ یا اینکه در آینده دوست دارید چه کاره شوید؟ می دانید کارهای مختلفی شرایط خاص خودشان را دارند و همگی با هم مساوی نیستند. موسسه ای به نام Adicio هر سال در وب سایت CareerCast.com شغل های مختلف جهان را بررسی و لیستی از بهترین شغل های جهان را منتشر می کند.
در سال ۲۰۱۲ شغل مهندس نرم افزار بهترین شغل جهان معرفی شده. کاری که طرفداران زیادی دارد و این آمار نیز نشان از اقبال گسترده به سوی آن دارد. در تصویر بالا براندون هیلکرت را می بینید. او یک مهندس نرم افزار ۳۱ ساله است که ممکن است گاهی در خانه در حالی که روی مبل اش لم داده، مشغول کار باشد. گاهی او را در یک کافی شاپ می بینید که سرگرم کار است. بعضی وقت ها نیز در دفتر کارش روی یک استارت آپ کار می کند.
این انعطاف پذیری سبب می شود که او عاشق شغل اش باشد و البته همین یکی از دلایل اصلی انتخاب این شغل به عنوان بهترین در سال ۲۰۱۲ شده است. این موسسه در بررسی اش ۲۰۰ کار را از بهترین تا بدترین رتبه بندی کرده است.

MK-BT507A_TREND_G_20120410173009 (1)fruite_narenji.jpg

در این رتبه بندی هر شغل از نظر پنج شرط مختلف شامل احتیاج های فیزیکی، شرایط کاری، درآمد، استرس و آینده کاری بررسی شده است. آنها می گویند پیشرفت فناوری سبب شده بازار تقاضای بزرگی برای افرادی که مهارت های IT دارند به وجود بیاید. انفجار اطلاعات و گسترش اینترنت باعث شده شرکت ها و دولت ها هر روز نیاز بیشتری به مهندس های نرم افزار داشته باشند و همین سبب رشد فوق العاده این شغل شده است.


 

.


اگر چه خیلی‌ها معتقد هستند که مغز اکثر حیوانات بدوی از هر «روبات هوشمندی» برتر است، اما واقعیت چیز دیگری است. ما داریم به سرعت به آن روزی نزدیک می‌شویم که بتوانیم سخت‌افزارهایی چنان پیچیده بسازیم که با قابلیت‌های یک مغز طبیعی هماوردی کنند.

این یک خیالپردازی از جنس فیلم تبدیل‌شوندگان (Transformers) نیست و نباید هیچ هراسی از بابت یک روبات خرابکار مسلح که سعی دارد در آینده نزدیک بر دنیا چیره شود داشته باشیم. واقعیت خیلی جذاب‌تر از این تخیلات است و به طور بالقوه می‌تواند پیشرفتی عظیم در زمینه ساخت دستگاه‌های روباتیک، دارو و درمان، و نیز علوم اعصاب به همراه آورد. کاری که در ادامه مطلب با آن آشنا می شوید.


 

.


جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

حدس می زنید که استفاده از ربات در زندگی انسان تا چه حد گسترش خواهد یافت و تا کجا پیش خواهد رفت؟ آیا قرار است روزی انسان ها برای حفظ حریم خود، به جز قوانین سه گانه رباتیک ، قانون های دیگری را هم وضع کنند؟ به هرحال، امروزه ربات ها آن چنان پیشرفته شده اند که هم اکنون سه زندان بان رباتیک در شهر پوهانگ کره جنوبی مسئول مراقبت از زندانی ها هستند.


 

ادامه مطلب را کلیک نمایید: : :  : : : : 

.

ادامه مطلب ...


جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:39 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

فناوری های جدید و نوین جاسوسی

به نظر می رسند که این ابزارها اسباب بازیهای کوچک قدیمی باشند که از انباری بیرون آمده اند اما این دستگاههای با ظاهر معصوم در واقع پیشرفته ترین تجهیزات جاسوسی ارتش آمریکا هستند.

ارتش آمریکا درحال توسعه هواپیماهای جاسوسی کوچکی است که شبیه به اسباب بازی و در اندازه های پرندگان و حتی حشرات هستند. 

برای دیدن تصاویر دیدنی و مطالب خواندنی، ادامه مطلب را کلیک نمایید: : : : : : :

 

.

ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 2787
بازدید کل : 62693
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1